Συρτη Φυλακας
Ηλεκτρική Εξωλέμβιο στο Ψάρεμα με Μολύβι Φύλακα
Το ψάρεμα με την τεχνική μολύβι φύλακα είναι μια τεχνική οι οποία χαρακτηρίζεται από την χαμηλή ταχύτητα που απαιτείται και τη μεγάλη ακρίβεια και σταθερότητα καθ όλη την διάρκεια του ψαρέματος. Έτσι και καθιερώθηκε η εγκατάσταση μιας βοηθητικής εξωλέμβιας από 2,5 έως 10 hp διότι καμία κύρια μηχανή δεν μπορεί να δουλέψει στην ταχύτητα των 0,5 έως 1,5 κόμβων.
Χρησιμοποιώντας βοηθητική μηχανή έχουμε το πλεονέκτημα της χαμηλότερης κατανάλωσης καυσίμου και ακόμα ότι η κύρια μηχανή δεν συμπληρώνει αρκετές ώρες λειτουργίας οι οποίες θα μας οδηγούσαν πολύ συντομότερα στην ανάγκη συντήρησης αυτής.
Όμως τα τελευταία χρόνια έκαναν την εμφάνιση τους οι ηλεκτρικές εξωλέμβιες χαμηλής ισχύος οι οποίες έχουν ακόμα περισσότερα πλεονεκτήματα εάν χρησιμοποιηθούν έως βοηθητικές συγκριτικά με τις βοηθητικές εξωλέμβιες βενζίνης.
Εμείς δοκιμάσαμε και χρησιμοποιούμε στα ψαρέματα μας μια ηλεκτρική μηχανή με χαρακτηριστικά ώθησης 55 λίμπρες 12 volt. Την δοκιμάσαμε στο συγκεκριμένο σκάφος το οποίο έχει μήκος 6.80 m , με υπερυψωμένη καμπίνα και βάρους 2.000 κιλών. Ανταπεξήλθε σε όλες της απαιτήσεις του συγκεκριμένου ψαρέματος χωρίς καμία δυσκολία ακόμα και με μέτριο αεράκι.
Πλεονεκτήματα
Πρέπει να αναφέρουμε όλα τα πλεονεκτήματα που μας προσφέρουν οι ηλεκτρικές εξωλέμβιες συγκριτικά με τις βενζινοκίνητες:
-Χρησιμοποιούν ως ενέργεια τον ηλεκτρισμό που είναι αποθηκευμένος στις μπαταρίες του σκάφους. Κατά την διάρκεια του ταξιδιού μέχρι να φτάσουμε στον τόπο ψαρέματος οι περισσότερες μηχανές είναι εφοδιασμένες με δυναμό, οπότε οι μπαταρίες μας φορτίζουν διαρκώς. Έτσι εκμεταλλευόμαστε τις φορτισμένες μπαταρίες χωρίς επιπλέον κόστος.
– Έχουν πολύ μικρό βάρος, περίπου 1/3 από την αντίστοιχη βενζινοκίνητη. Έτσι δεν χαλάει η κλίση του σκάφους και τα μικρά σκάφη πλανάρουν ευκολότερα. Ακόμα λόγω του μικρού βάρους δεν χρειάζεται να βρίσκεται μόνιμα στη θέση της βοηθητικής με συνέπεια να μας εμποδίσει στα άλλα είδη ψαρέματος. Την έχουμε αφαιρέσει και εάν φοβόμαστε την περίπτωση της κλοπής, που έχει γίνει μόδα τον τελευταίο καιρό είναι εύκολο να την παίρνουμε σπίτι μας.
– Απαλλασσόμαστε από τη διαδικασία να την βάζουμε μπρος και να τη σβήνουμε. Οι ηλεκτρικές έχουν 5 ταχύτητες στο μπρος και 3 στο ανάποδα. Όταν θέλουμε να ξεκινήσουμε απλά από την θέση off γυρίζουμε τη λαγουδέρα στο μπρος. Ακόμα ησυχάζουμε από το πρόβλημα της εσφαλμένης εκκίνησης (μπούκωμα) που ήταν τόσο κουραστικό και χρονοβόρο στις βενζινομηχανές.
– Δεν υπάρχει απαίτηση δοχείου βενζίνης οπότε γλιτώνουμε από τη μεταφορά του επιπλέον καύσιμου, τις οσμές και συχνό επαναγέμισμα.
– Έχουν πολύ χαμηλότερο κόστος, με πολύ λίγα χρήματα εξοπλίζουμε το σκάφος μας με αυτό το πολύ χρήσιμο εργαλείο και έχουν μηδενική συντήρηση.
– Δεν χρειάζεται να δηλωθεί στην άδεια του σκάφους οπότε αποφεύγουμε κάποια έξοδα και μπορούμε να την χρησιμοποιούμε περιοδικά και σε άλλο σκάφος.
– Τελευταίο και βασικότερο πλεονέκτημα αυτών των μηχανών είναι η αθόρυβη λειτουργία τους. Έχουν σχεδόν μηδενικό θόρυβο και αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο στα ψαρέματα μας στα πολύ ρηχά διότι δεν ενοχλούνται και δεν τρομάζουν τα ψάρια κατά τη διάρκεια των ψαρεμάτων μας.
– Θα πρέπει να δώσουμε προσοχή στη στάθμη της μπαταρίας. Καλό είναι να υπάρχουν δύο μπαταρίες στο σκάφος. Η μία να δουλεύει αποκλειστικά για την βοηθητική μηχανή. Ο κατασκευαστής έχει προβλέψει και για αυτό και υπάρχει ένδειξη στάθμης μπαταρίας, Όταν αυτή φτάσει το 30 % θα πρέπει να φορτιστεί και πάλι. Θα χρειαστεί μία μπαταρία γύρω στα 90 Αμπερώρια για να έχουμε ένα άνετο ψάρεμα.