Ειδησεις
Συνέντευξη: Αλέξανδρος Τσιρώνης, Κατασκευάζοντας τα ΤΙΧΙ
Ο Αλέξανδρος Τσιρώνης είναι ο ιδιοκτήτης της γνωστής εταιρίας ελληνικών ειδών αλιείας ΤΙΧΙ, τα οποία ξεχωρίζουν για την ποικιλία και τη μοναδικότητά τους. Όσοι τον γνωρίζουν προσωπικά, αντιλαμβάνονται ότι η επιτυχία της ΤΙΧΙ δεν προέκυψε από τύχη, αλλά από το μεράκι και την αγάπη του για τη θάλασσα και το ψάρεμα.
Λαμβάνοντας υπόψη του τις ανάγκες των Ελλήνων ψαράδων, ο Αλέξανδρος και η ομάδα του σχεδιάζουν τα προϊόντα τους σε λευκό χαρτί, δοκιμάζοντάς τα επίμονα στη συνέχεια πριν προχωρήσουν στην κατασκευή με τη διαδικασία της κάθετης παραγωγής.
Από την τεράστια ποικιλία, θα ξεχωρίσουμε τα καινούρια λαστιχοβόλα ψαροτούφεκα Artemis και Apollon, τις χρωμιωμένες ζόχες, τις εκπληκτικές απόχες, τις βάσεις ψαρέματος, αλλά και μια μεγάλη σειρά παραδοσιακών εργαλείων όπως κιούρτοι, σηκωτές κλπ.
– Αλέξανδρε, ποιο το ερέθισμα για να ξεκινήσεις κατασκευές ειδών αλιείας;
Η απάντηση είναι προβλέψιμη: το πάθος μου για το ψάρεμα ήταν αυτό που με οδήγησε να μπω επαγγελματικά στο χώρο. Πέραν αυτού όμως, εργαζόμενος από πολύ νεαρή ηλικία σε μεγάλη εταιρία ειδών αλιείας, απέκτησα εξειδικευμένες γνώσεις. Αυτές οι γνώσεις, σε συνδυασμό με το κατασκευαστικό μικρόβιο που είχα από την οικογενειακή επιχείρηση, ουσιαστικά δρομολόγησαν την απόφασή μου.
– Υπήρχε όμως χώρος για ένα νέο Έλληνα κατασκευαστή;
Υπήρχε, γιατί εκείνη την εποχή διάφορα παραδοσιακά εργαλεία είχαν αρχίσει να λείπουν από την αγορά. Οι παλιοί τεχνίτες αποσύρονταν από την ενεργό δράση χωρίς να έχουν μεταδώσει τη γνώση τους, ενώ παράλληλα οι ψαράδες αναζητούσαν πιο εξειδικευμένα εργαλεία. Έτσι σιγά-σιγά, κατασκευάζοντας απόχες, χταποδιέρες, σηκωτές και ζόχες, άρχισα να συμπληρώνω τα κενά. Σύντομα ακολούθησαν κιούρτοι και καμάκια, ενώ μέχρι σήμερα δεν έχω πάψει να εμπλουτίζω την παραγωγή μου με νέα προϊόντα.
– Τι σημαίνει να είσαι κατασκευαστής στην Ελλάδα;
Σημαίνει πως πρέπει να καταφέρεις να συνυπάρξεις με τις ξένες εταιρίες-κολοσσούς που κυριαρχούν στο χώρο. Δε γίνεται να τις ανταγωνιστείς, ούτε να τις αντιμετωπίσεις σαν αντιπάλους. Ο Έλληνας κατασκευαστής έχει το πλεονέκτημα να μπορεί να αφουγκραστεί άμεσα τις ανάγκες του Έλληνα ψαρά και έτσι να ανταποκρίνεται αποτελεσματικότερα και γρηγορότερα. Συνέπεια, ποιότητα και αποτελεσματικότητα, είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την Tixi.
– Πως σε αντιμετωπίζει το Ελληνικό κοινό;
Η απαράμιλλη αντοχή στο χρόνο, η αποτελεσματικότητα των προϊόντων και το απόλυτο service είναι συνώνυμα της Tixi και οι Έλληνες καταναλωτές το γνωρίζουν καλά. Είμαι πολύ ικανοποιημένος από την ανταπόκρισή τους.
– Κατασκευάζεις μια μεγάλη ποικιλία από απόχες. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μιας καλής απόχης;
Η απόχη πρέπει να είναι ανθεκτική, ελαφριά και αρκετά μεγάλη, ώστε να μη δυσκολευόμαστε να βάλουμε μέσα το ψάρι. Το δίχτυ είναι το κλειδί της λειτουργικότητάς της, για να μη σκαλώνουν ή μπερδεύονται τα αγκίστρια ή οι σαλαγκιές. Με την τεχνική match, η Tixi προχώρησε ακόμα πιο πέρα, αφού το δίχτυ στέκεται κλειστό (αόρατο στο ψάρι), χωρίς να τρομάζει το ψάρι κατά το απόχιασμα. Το κατάλληλο κοντάρι είναι εξίσου απαραίτητο, τόσο για τη μεταφορά, όσο και για άνετη χρήση της απόχης.
-Ξέρουμε για την αδυναμία σου στις ζόχες. Τι σημαίνει ζόχα για σένα;
Πρόκειται περί εμμονής και όχι απλά αδυναμίας. Προέκυψε όταν η αγορά άρχισε να κατακλύζεται από τις εισαγόμενες παρεμφερείς τεχνικές που παρουσιάζονταν σα νέες, ενώ ουσιαστικά βασίζονταν όλες στην τεχνική της ζόκας. Η ζόχα ή ζόκα, είναι ελληνικότατη πατέντα που χάνεται στο βάθος του χρόνου και αξίζει να της αναγνωριστεί. Ακόμα και σήμερα είναι το αποτελεσματικότερο εργαλείο, ανεξάρτητα με το θήραμα που στοχεύουμε.
– Τελευταία έχεις μπει δυναμικά και στο χώρο του υποβρυχίου κυνηγιού με κατασκευές δικών σου όπλων, αλλά και παρελκόμενων. Πως και το αποφάσισες και ποια η ανταπόκριση της αγοράς;
Η Tixi κατασκευάζει τρίαινες για ψαροτούφεκα και παρελκόμενα εδώ και 20 χρόνια. Το ψαροτούφεκο ήρθε σα φυσική συνέχεια, ακολουθώντας την ίδια φιλοσοφία: αξιοπιστία-λειτουργικότητα-προσιτή τιμή. Η απόφαση ήταν αβίαστη, παρά τις άσχημες οικονομικές συνθήκες στην πατρίδα μας, αφού το προϊόν δεν έχει να ζηλέψει, ούτε υστερεί σε τίποτα σε σχέση με τα εισαγόμενα. Η αγορά αγκάλιασε αμέσως την προσπάθεια, εμπιστευόμενη την Tixi και τα μηνύματα από τον κόσμο είναι εξαιρετικά.