Cover

αλλα ψαρεματα

TAI RUBBER: Προσαρμογή της Τεχνικής στα Μεγέθη των Ψαριών

Το Tai Rubber είναι μια από τις νεότερες θα λέγαμε τεχνικές που εμφανίστηκαν και που τόσο τα αποτελέσματα της όσο και ο εύκολος και συγχρόνως διασκεδαστικός τρόπος ψαρέματος την έχουνε κάνει αρκετά γνωστή. Οι ψαράδες που αποφασίζουν να ασχοληθούν μαζί της πολλοί αλλά και αρκετά τα ερωτήματα που έχουν για τη σωστή εφαρμογή της.

Εξοπλισμός

Τα λεπτά εργαλεία και εξοπλισμός, το πρώτο χαρακτηριστικό της. Είναι θα λέγαμε για τους γνώστες και του παράκτιου ψαρέματος, κάτι σαν το ψάρεμα match fishing ή το εγγλέζικο, όπου ο ψαράς προσπαθεί με πολύ λεπτές πετονιές, πανάλαφρα καλάμια κι ελάχιστο βάρος να προσεγγίσει καλύτερα τα ψάρια. Το ίδιο κι εδώ. Με καλάμια πολύ λεπτά, με μικρό σχετικά casting weight, με μικρούς μηχανισμούς γεμισμένους με νήμα διαμέτρου 0.14 χιλιοστά και παράμαλλο 0.30 προσπαθούμε να κατεβάσουμε στο βυθό όσο το δυνατόν ελαφρύτερο πλάνο.

Το καλάμι μας για όσους πρωτοξεκινούν δεν είναι απαραίτητα ακριβό. Ένα από τα καλάμια που έχουμε για καλαμάρια και είναι παραβολικό κάνει θαυμάσια για την τεχνική μας. Ο μηχανισμός μας μικρός αφού το νήμα που θα χρησιμοποιήσουμε αρκετά λεπτό. Αν αυτός είναι τύπου baitcasting ίσως είναι πιο εύχρηστος αλλά και με μηχανισμούς spinning κάνουμε θαυμάσια τη δουλειά μας, αρκεί να είναι δυνατοί κι αξιόπιστοι αν θέλουμε να απευθυνθούμε σε μεγάλα και δυνατά ψάρια. Το νήμα που θα χρησιμοποιήσουμε επειδή θα είναι λεπτό ας το επιλέξουμε καλής ποιότητας όπως επίσης και το παράμαλλό μας που θα είναι και fluorocarbon.

Τον όλο εξοπλισμό συμπληρώνουν τα πλάνα μας που έχουν βάρη ανάλογα με το βάθος που ψαρεύουμε αλλά και τα υπάρχοντα ρεύματα της περιοχής. Συνήθως πλάνοι βάρους 60-100 γραμμάρια είναι οι πιο συνηθισμένοι κι εύχρηστοι.

Νήμα-Παράμαλλο

Όσο αφορά το νήμα και το παράμαλλο να τονίσουμε κάποιες άλλες μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες.

Οι διάμετροι νήματος και παράμαλλου είναι η μια διπλάσια της άλλης για να μπορούν να λειτουργούν ομαλά. Αν δηλαδή χρησιμοποιήσουμε νήμα διαμέτρου 0.15 το παράμαλλο θα είναι 0.30. Αν πάμε σε λεπτότερο νήμα θα βάλουμε και λεπτότερο παράμαλλο ενώ αν πάμε σε παχύτερο νήμα τότε και το παράμαλλό μας θα είναι αντίστοιχα πιο χοντρό.

Αυτό είναι το πρώτο που έχουμε κατά νου σαν κανόνα. Το δεύτερο είναι ότι η τρύπα που περνάμε το παράμαλλο στον πλάνο έχει κάποια διάμετρο. Η διάμετρος αυτή είναι περίπου παρόμοια στους περισσότερους πλάνους που αν χρησιμοποιήσουμε παράμαλλο διαμέτρου μεγαλύτερης από 0.35 ο κόμπος νήματος και παράμαλλου σφηνώνει και σταματά να λειτουργεί σωστά το όλο σύστημα. Άρα αυτό που πρέπει να τσεκάρουμε όταν κάνουμε την ένωση νήματος παράμαλλου είναι να δούμε κατά πόσο αυτή περνά μέσα από την τρύπα του τεχνητού. Αν δεν περνά τότε ή κατασκευάζουμε λεπτότερο κόμπο ή χρησιμοποιούμε λεπτότερες διαμέτρους τόσο στο νήμα όσο και στο παράμαλλο.

Αν ο μηχανισμός μας είναι ήδη γεμάτος με νήμα τότε αυτό που θα μικρύνουμε είναι αναγκαστικά η διάμετρος του παράμαλλου.

Τεχνητό

Ο πλάνος που θα χρησιμοποιήσουμε δεν αρκεί να έχει ωραία χρώματα, τρέσες κι αγκίστρια ποιοτικά. Αυτό είναι θα λέγαμε το δεύτερο που θα μας απασχολήσει αν ο στόχος μας είναι τα μεγάλα ψάρια. Το πρώτο που θα μας απασχολήσει σε αυτόν είναι το εσωτερικός της τρύπας, εκεί που περνά το παράμαλλο αλλά και το νήμα κατά τη διάρκεια του ψαρέματός μας. Το εσωτερικό αυτό πρέπει να είναι λείο και να μην τραυματίζει. Οι περισσότεροι οικονομικοί πλάνοι του εμπορείου υστερούν εκεί αφού μια επιπλέον επεξεργασία ίσως ανεβάζει το κόστος παραγωγής. Για αυτό καλό είναι να κάνετε μόνοι σας ένα τεστ. Να πάρετε ένα κομμάτι παράμαλλο και να το περάσετε μέσα από την τρύπα του πλάνου και να το μετακινήσετε αριστερά δεξιά να δείτε αν αυτό παραμένει ατόφιο ή δημιουργούνται πάνω του γδαρσίματα. Αν είναι εντάξει τότε συνεχίζετε. Αν όμως έχουμε πρόβλημα με το παράμαλλο τότε ή θα πρέπει να αλλάξετε τον πλάνο με άλλον ποιοτικότερο στο σημείο αυτό ή με κάποιον τρόπο να λειάνετε την τρύπα.

Αν είμαστε εντάξει με τον πλάνο μας στο σημείο αυτό τότε θα πρέπει στη συνέχεια να κάνουμε την ίδια αυτήν διαδικασία και με την ένωση νήματος-παράμαλλο για να δούμε ότι και αυτή περνά ομαλά μέσα από την τρύπα χωρίς προβλήματα, σταματήματα ή γδαρσίματα. Γιατί μην ξεχνάμε ότι ο λεπτός εξοπλισμός χρειάζεται και λεπτομερή έλεγχο όταν στη συνέχεια θα απευθυνθούμε σε μεγάλα και δυνατά ψάρια όπως είναι οι συναγρίδες, τα φαγκριά και τα τσαούσια.

Αφού αυτό το σημείο το λύσαμε στη συνέχεια θα πάμε στο assist, δηλαδή στα αγκίστρια και στις τρέσες μας.  Εκεί αυτό που έχουμε να τονίσουμε και είναι και αυτονόητο είναι τα κοφτερά και ποιοτικά αγκίστρια ενώ στις τρέσες πέρα από το να μη διαλύονται με το παραμικρό τσίμπημα να είναι αρκετά «πλούσιες» και όχι φτωχές. Οι χρωματισμοί τόσο στον πλάνο όσο και στις τρέσες είναι κάτι που θα το δούμε πιο πολύ στην πράξη στη συνέχεια του ψαρέματός μας κι έχει να κάνει με το βάθος που ψαρεύουμε, την εποχή, τον τόπο και τα ψάρια που αναζητούμε. Αυτό που πρέπει να έχουμε κατά νου είναι ότι οι έντονοι χρωματισμοί όπως κίτρινο, πορτοκαλί, ροζ, χρυσό στο βαρίδι προσελκύουν καλύτερα τα ψάρια στα βαθιά νερά ενώ στο assist τα διάφορα προσελκυστικά μπορεί να κάνουν  τη διαφορά.

Φυσικό Δόλωμα

Εδώ ερχόμαστε σε μια λεπτομέρεια που θα καθορίσει την ποσότητα αλλά και την ποιότητα των ψαριών της εξόρμησής μας. Το φυσικό δόλωμα που θα προσθέσουμε ή όχι στα αγκίστρια του πλάνου μας θα καθορίσει την λεπτομέρεια αυτή.

Αν ο σκοπός της εξόρμησής μας με την τεχνική αυτή είναι τα πολλά ψάρια αλλά μικρού σχετικά μεγέθους, έως και 2 κιλά το πολύ, όπως σκαθάρια, φαγκρόπουλα, σκορπίνες, τσαουσάκια τότε η προσθήκη νωπού δολώματος θα κάνει τη διαφορά. Αν όμως αυτό που αποσκοπούμε είναι τα μεγαλύτερα ψάρια όπως οι συναγρίδες, τα φαγκριά και τα τσαούσια τότε ο πλάνος μας θα κατέβει σκέτος όπως είναι χωρίς κανένα ίχνος επιπλέον δολώματος.

Ανέβασμα ψαριού

Το πιάσιμο του οποιοδήποτε ψαριού με τη συγκεκριμένη τεχνική λόγο των λεπτών εργαλείων είναι σίγουρα απολαυστικό και συναρπαστικό. Πόσο περισσότερο η σύλληψη ενός μεγάλου και δυνατού ψαριού.

Εδώ ο ψαράς δεν πρέπει να βιαστεί αλλά να προσπαθήσει να ευχαριστηθεί όσο μπορεί καλύτερα τη «μάχη». Το λεπτό νήμα και παράμαλλο δεν πρέπει να μας προβληματίζει αφού και το καλάμι αλλά και ο μηχανισμός βρίσκεται σε αρμονία μαζί τους. Τα κεφάλια θα απορροφηθούν από την ευλυγισία του καλαμιού και τα φρένα του μηχανισμού ενώ όταν έρθει η ώρα του ανεβάσματος στο σκάφος αυτό θα γίνει με τη βοήθεια της απόχης ή του γάντζου που φροντίζουμε να υπάρχει πάντα δίπλα μας.

Καλές εξορμήσεις!